mandag 6. september 2010

La oss snakke statistikk!

Mine lesere består i et veldig lite utvalg av globale internettbrukere, 
men er allikevel et tilfeldig utvalg i og med at jeg har holdt dette med bloggingen min hemmelig. 
Ja, jeg har publisert den under "mine nettsteder" på facebook,
men jeg har da ikke akkurat invitert alle mine nærmeste venner til middag 
og holdt en tale for å spre det glade budskap heller.
Alle mine lesere, foruten Joachim Bråthen, har klikket seg inn på eget intiativ.

Jeg ser dermed statistikken over brukerne på min blogg som en statistikk over ALLE brukere av internett. Hvertfall norske. Hvor sneversynt det enn er.


Hvor skal man egentlig begynne?
Tilnærmet halvparten benytter seg av Opera? 
Det er kanskje det som overrasker meg mest.

Og at det fortsatt er en viss prosentandel som ikke har kommet seg videre fra Internet Explorer. 
At nesten alle brukere av mac er giddalause nok til å ikke ha kommet seg videre fra Safari er forståelig nok, det er mac-brukere det er snakk om, men kom igjen a. 




Ser forøvrig ut til at flesteparten leser med vettet i behold.




Jeg fatter fortsatt ikke hvem mine svenske lesere er. 
Ja, jeg har mange svenske venner, men alle bor i Norge. 
Jeg trodde forøvrig at alle svensker bodde i Norge nå for tiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar