torsdag 7. april 2011

Reisebrev, skrevet 1. april

Denne kvelden går inn i rekken blant de beste i mitt liv.


Turens første konsert fant sted i kveld i Madison Square Garden. The Strokes.


Jeg har sett dem spille et par ganger før, men denne gangen var litt spesiell, for det første hadde jeg mistet troen på at Strokes ville komme til å spille sammen igjen for to år siden, for det andre er dette bandets hjemby, 
og selve bandet var helt i ekstase, publikum var døden nær.


Julian hoppet forresten ut i piten og vandret rundt til kabel-guttenes store fortvilelse, 
Det er vel ikke så mye mer å si. Det var verdt besøket.


Guttene fra Miami som delt dorm med meg drar i morgen tidlig og har av en eller annen grunn ikke sett Times Square by night enda. Til tross for at hostellet ligger ti meter unna. 
Natten konserten gikk til skamløs turisme.

    

Etter å ha bodd en stund i Berlin, er jeg smittet av et intenst turist-hat, og var lettere pinlig til å begynne med.
Men det gikk seg til. Det var ikke akkurat som om vi skilte oss ut, innfødte vet bedre enn å oppholde seg i området.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar