torsdag 21. juli 2011

Middehavsblogg

For tre drøye timer siden parkerte vi utenfor hotellet it Toscana. Vi har lagt ut på årets høydepunkt for min del. Biltur. I Europa.

Siden vi forlot Oslo sist fredag har vi tilbakelagt klassikere som Sverige, Danmark, Tyskland og Østerrike.

Men så skjedde det noe spennende, noe jeg faktisk ikke har opplevd før; vi kjørte inn i Slovenia.
Jeg måtte altså investere i en turist-guide for å få et lite overblikk over hva denne eks-joguslaviske perlen hadde å by på, og alt pekte i retning mot en visstnok storslagen innsjø like ved grensen.

Så vi dro dit da..


Og det var liksom det som var å oppdrive, så vi reiste videre til Serbia, nei, jeg mener Kroatia.

.

Kroatsisk skorpion



                                   
Kroatsisk Colosseum.



Etter å ha blitt tilstrekkelig solbrent dro vi videre, og endte på et svindyrt hotel på kysten utenfor Venezia.
Men det var verdt hver krone, for de hadde både strand og basseng. Derfor fikk jeg ikke tatt noen bilder derfra.


.
.
.


Og nå er vi altså i Toscana. Vi bor like utenfor byen som sies å inneha verdens første skyskrapere, men det får vi ta i morgen. Kvelden har vi brukt på å nyte å nyte en utsikt som er Travel Channel verdig.



Jeg elsker det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar