torsdag 7. juli 2011

Reisebrev skrevet 2. april

Jeg har skrevet ned en lapp hvor jeg ramser opp alt hva jeg har lyst til å få gjort unna under mitt opphold.
Siden jeg drar videre i natt kl 4, har jeg brukt dagen til å stryke unna iallefall halvparten.

Jeg tok ikke så mange bilder fordi jeg blir litt sliten av det, men har trivdes godt. Jeg har fått vite at 20 kvartaler i New York tilsvarer 1 mile.
Jeg har gått minst 10 mile i dag.



Gratistur med Staten Island Ferry for å komme nærmere frihetsgudinnen


Ground Zero (der var det ikke mye å se...) hvor jeg i grunn glemte å ta bilde. Men jeg tok bilde av en kirke like rundt hjørnet. Ikke at den var så fryktelig spesiell, men her er nå bilder av den. 


Også vandret jeg ned Wallstreet; en heller klaustrofobisk opplevelse.


Hvor jeg også ble hindret av CSI-innspilling.

Vanligvis ville jeg ha funnet dette megaspennende, men er blitt litt bortskjemt på den fronten ettersom det spilles inn film med Sarah Jessica Parker og Robert DeNiro rett utenfor døren hvor jeg bor.


Dette er ikke Chinatown, men et bilde jeg tok på vei til Chinatown. Jeg glemte å ta bilder i Chinatown fordi jeg gikk meg bort. Det var kanskje det mest fascinerende jeg har sett siden jeg kom hit, ALT var kinesisk. Tilogmed gateskiltene. Uten å overdrive var jeg den eneste hvite personen jeg så iløpet av den timen jeg prøvde å navigere meg frem til Little Italy. Som jeg forøvrig sympatiserer med, jeg tror ikke Little Italy begynner å synge sitt siste vers.



Brooklyn Bridge.. En halv mile over vannet for byens beste utsikt.


Jeg satt meg ned på nærmeste diner i Brooklyn og spiste ostekake og så på tv. 
Det var godt.


Og så fikk jeg endelig kommet meg på toppen av en høy bygning.


Mine damer og herrer, toppen av Rockefeller


Det var relativt fantastisk, og inngangsbeløpet inkluderte omvisning hos NBC studios. 

WOOT WOOT!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar